انواع فن کویل از نظر مکان و موقعیت نصب
نوشته شده توسط : Adminonline

انواع فن کویل از نظر مکان و موقعیت نصب
فن کویل از نظر روکار یا توکار بودن به شرح زیر است :

1. فن کویل زمینی
فن کویل های زمینی که امروزه دارای تقاضای زیادی هستند، به‌ منظور کاهش سر و صدا و ایجاد آسایش بیشتر از دمنده ABS در فن کویل های زمینی استفاده می‌شود.

این فن کویل ها قابل استفاده در مکان‌های مختلف از جمله اداره‌ ها، هتل‌ ها، آپارتمان‌ ها و… هستند و طراحی بدنه زیبای آن‌ها هارمونی بی‌نظیری در فضاهای مختلف ایجاد می‌کند. قابلیت جابجایی بهتری دارند، راحت‌تر تعمیر می‌شوند. اما کمی سر و صدا دارند.

فن کویل زمینیی به‌صورت ایستاده هم عرضه می‌شوند. فن کویل های زمینی معمولاً مکش هوا را از پایین و دهش هوا را از بالای دستگاه انجام می‌دهند.

فن کویل زمینی

در مکان‌هایی که نیاز به بازسازی دارند و امکان شکافتن سقف و جانمایی فن کویل های سقفی وجود ندارد، استفاده از فن کویل های زمینی می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. هوادهی آن‌ها از چند طرف یا یک طرف به‌صورت های بالازن، روبرو زن و شیب‌دار می‌تواند باشد و معمولاً در ظرفیت‌های هوادهی بین 150 تا 1000 فوت مکعب بر دقیقه (CFM) ساخته می‌شوند.

کنترل دقیق درجه حرارت توسط شیر سه راهه موتوری صورت می‌گیرد. نصب فن کویل های زمینی به ‌آسانی و به‌سرعت انجام می‌شود و امکان نصب اتصالات از راست به چپ و یا برعکس وجود دارد.

ویژگی‌های فن کویل زمینی
تنوع ظرفیت هوادهی از 150 تا 900 فوت مکعب بر دقیقه (CFM)
مناسب برای فضاهای مختلف همچون آپارتمان‌ها ، مدارس ، هتل‌ها ، اداره‌ها و …
استفاده از دمنده گالوانیزه برای ایجاد صدای کمتر و راحتی بیشتر
مکش هوا از زیر و دهش از روبه‌رو
طراحی باریک و زیبای بدنه
نصب سریع و آسان
عملکرد آرام و بی‌صدا
2. فن کویل دیواری
فن کویل های دیواری برند cmt معمولاً به دلیل شباهت ظاهری ای که به کولرهای اسپلیت دارند، مورد اشتباه قرار می‌گیرند. این دستگاه‌ها همان‌طور که از نام آن‌ها پیداست، بر روی دیوار نصب می‌شوند. امروزه به دلیل قرارگیری این دستگاه بر روی دیوار ( که می‌تواند محل نصب تابلو باشد) از این نوع فن کویل کمتر در ساختمان‌های مسکونی استفاده می‌شود. فن کویل های دیواری در فضاهای تجاری مانند بانک‌ها و مغازه‌ها به دلیل نصب آسان‌تر و همچنین مکان‌هایی که نیاز به بازسازی دارند و امکان لوله‌کشی مجدد و خراب‌کاری ساختمان وجود ندارد، مورد استفاده قرار می‌گیرند. نوع دیواری معمولاً به‌صورت روبرو زن و با ظرفیت هوادهی بین 300 تا 600 فوت مکعب بر دقیقه (CFM) ساخته می‌شوند.

 




:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 144
|
تعداد امتیازدهندگان : 46
|
مجموع امتیاز : 46
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: